Wizualizacja marki (ang. brand identity) to szereg elementów takich jak logotyp, nazwa, kolorystka, symbolika czy design, które łącznie tworzą jej wizerunek i ją jednoznacznie identyfikują.
Proces tworzenia wizerunku marki (zwanego także brandingiem), jest najlepszym „polem do popisu” dla każdego ambitnego designera. Dobrze zaprojektowany ma przede wszystkim spełniać swój podstawowy cel – budzić pozytywne skojarzenia i pozostać jak najdłużej w umysłach klientów. Kolor, kształt, krój czcionki, to wszystko ma niebagatelne znaczenie, a w odpowiednim połączeniu sprawi, że potencjalny klient natychmiast skojarzy wizerunek z odpowiednią nazwą firm. Tych kilka przykładów perfekcyjnie stworzonych brand identity pokaże wam jak, to powinno wyglądać:
Jeszcze parę lat temu tworzenie wizerunku marki polegało przede wszystkim na zaprojektowaniu logotypu, który później mógł być wykorzystywany na wizytówkach, stronie internetowe czy papierze firmowym. W tamtych czasach tylko niektóre, większe firmy decydowały się pójść o krok dalej i zlecić wykonanie całościowego brandingu objawiającego się np. w postaci koszulek, kubków czy długopisów. Obecnie ta sytuacja uległa diametralnej zmianie. Coraz więcej małych i średnich firm decyduje się na zaprojektowanie pełnego wizerunku marki, w skład którego mogą wchodzić nawet takie elementy jak identyfikatory pracowników, dekoracja wnętrz biura firmowego, wszelkiego rodzaju odzież, malowanie floty aut, kubków, podkładek czy nawet stworzenie oryginalnego kroju czcionki. Ilość możliwości jest ograniczona tylko wyobraźnią projektanta.
1. Playground
2. Projekt Pomarańcza
3. Pure Minds
4. Rest Group
5. Rex Studio
6. Zoom Advertising
7. 303 Design Squadron
8. CentrePoing
9. Cocadas – Bakery & Cafe
10. Electrowave
11. HeForShe
12. Jake Brandford
13. Klavo
14. Magrath
15. Muzeum Pamięci Sybiru (Memorial Museum of Siberia)
16. Origami