Ostatnio przeglądając bezwiednie zasoby sieci natknąłem się niespodziewanie na bardzo ciekawy i zabawny projekt. Jego istotą był redesign znaków graficznych marek i organizacji, które mocno ukorzeniły się w świadomości konsumentów. Oczywiście nie obyło się bez dużej dawki dobrego humoru. Autorem grafik jest Maentis, który tworząc karykaturalne loga globalnych marek porusza wiele problemów natury polityczniej i społecznej sprawiając przy okazji, że na twarzach widzów pojawia się uśmiech. Na stronie twórcy można znaleść wiele innych ciekawych projektów ukazujących odbicie współczesnego świata i konsumpcyjnego społeczeństwa.
Poniżej kilka wybranych grafik, na których z pewnością dopatrzycie się logotypów wielkich marek i organizacji o zasięgu globalnym.
Jedną z postaci z gry Angry Birds umazaną w ropie naftowej jako logo jednego z koncernów naftowych:
Złego mieszkańca kontynentu Azjatyckiego, którego wyraz twarzy podkreśla marka z „łyżwą”:
Logo McDonald’s, któremu (nie wiedzieć czemu) się trochę przytyło:
Znak graficzny producenta maszynek do golenia z duuuużą liczbą ostrzy:
Ikea w wersji do samodzielnego złożenia:
Czy na przykład logotyp marki odzieżowej LaCoste, na którym krokodyl został przerobiony na stylową damską torebkę:
Więcej zmodyfikowanych logotypów znanych marek znajdziecie na stronie projektu – Maentis’ Universal Unbranding project
Który logotyp w nowym wydaniu przypadł wam najbardziej do gustu? Której marki zabrakło w zestawieniu stworzonym przez artystę? Czekamy na wasze komentarze.